Jakie są najważniejsze lekcje dla dyrektora w tym roku szkolnym?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2022

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Podsumowanie mijającego roku razem z „Odporną szkołą”. Podczas spotkania przyjrzeliśmy się szkole w makroskali i poddaliśmy refleksji Wasze doświadczenia, by z otwartością myśleć o przyszłych wyzwaniach.

Pod lupę wzięliśmy pytania, do których często powracaliśmy w ostatnich miesiącach:

  • Jak wyniki pozwalają wnioskować o jakości pracy szkoły, rozumianej przez osiąganie najwyższych efektów edukacyjnych i wychowawczych?
  • Jaki nadzór pedagogiczny sprzyja współpracy nauczycieli i rozwojowi szkoły?
  • Jak dyrektor/ka wpływa na jakość uczenia się wszystkich uczniów i uczennic?
Zastanowimy się także, czy nasze działania odpowiedziały na Wasze potrzeby i co możemy zrobić, by lepiej wspierać Was z kolejnym roku szkolnym.
Wśród naszych gości są:
  • Barbara Dubiecka-Kruk – nauczycielka, autorka podręczników do matematyki, scenariuszy szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki. Trenerka oświatowa i coach edukacyjny, moderatorka design thinking. Zajmuje się pomiarem dydaktycznym – badaniem poziomu wiedzy i umiejętności uczniów w celu formułowania wartościowej informacji zwrotnej.
  • Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji. Razem z nauczycielami i nauczycielkami poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.
  • Mateusz Marciniak – dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Krzeczynie Wielkim. Koordynator projektów szkoleniowych dla Jednostek Samorządu Terytorialnego. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY