c_id10

Ocenianie – pytania i odpowiedzi

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 29.10.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Ocenianie jest kluczem do tworzenia wartościowych doświadczeń uczniów i uczennic.

Jak zatem oceniać, by wspierać rozwój młodych osób? Jak unikać subiektywności w ocenianiu i dbać o jasne kryteria? Obejrzyj webinarium z cyklu „Odporna szkoła”, podczas którego skupiliśmy się na kluczowych obszarach oceniania.

Webinarium odbyło się w formule Q&A. Był więc czas na pytania do ekspertek a także możliwość podzielenia się swoimi wyzwaniami i dobrymi praktykami związanymi z ocenianiem.

W czasie webinarium rozmawialiśmy między innymi o tym: 

  • Dlaczego informacja zwrotna ma kluczowe znaczenie dla oceniania?
  • Jak łączyć tradycyjne ocenianie (stopnie) z ocenianiem kształtującym?
  • Jak skutecznie wprowadzać zmiany w ocenianiu?Jak rozmawiać z rodzicami?

Zadaj pytanie ekspertkom:

  • Edyta Wąsik – trenerka i nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej w Warszawie. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2009, najpierw jako uczestniczka kursów, później jako mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Agnieszka Wenda – nauczycielka historii w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie. Jest trenerką, asystentką szkół oraz mentorką kursów internetowych w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Webinarium poprowadziła Kasia Pijanowska – ekspertka Centrum Edukacji Obywatelskiej i koordynatorka cyklu „Odporna szkoła” dla nauczyciela.
_________
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY