c_id10
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 15

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 15

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 16

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 16

Gotowe pomysły na zdalne lekcje WOS-u

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 22.04.2020

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Okres pandemii, choć trudny, obfituje w wiele ważnych i ciekawych wydarzeń (społecznych, ekonomicznych i kulturowych), o których warto porozmawiać z młodymi ludźmi na WOS-ie.  Dlatego część z przygotowanych przez nas gotowych zadań i scenariuszy zdalnych lekcji skonstruowaliśmy tak, by odnosiły się do bieżących wydarzeń. To nie tylko pozwoli uczniom i uczennicom lepiej zrozumieć otaczającą rzeczywistość i poczuć się w niej bezpieczniej, lecz także zaciekawi i zmotywuje do zaangażowania się w Wasze zajęcia.  

Pomyśl o przyszłości bez stereotypów

Uczniowie i uczennice dowiadują się, czym są stereotypy płciowe i w tym kontekście poddają refleksji swoje plany zawodowe na przyszłość.
Czas: 90 minut
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

W jaki sposób każdy i każda z nas może uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich 

Uczniowie i uczennice poznają Cele Zrównoważonego Rozwoju i wspólnie zastanawiają się, jaki mają osobisty wpływ na ich realizację.
Czas: 45-60 minut
Poziom edukacyjny: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa

Różne punkty widzenia. Jak rozmawiać, aby się wzajemnie słuchać i rozumieć? 

Lekcja pozwala określić, czego potrzebujemy, aby rozmawiać z drugim człowiekiem w bezpiecznej atmosferze. Wspiera uczniów i uczennice w formułowania zasad dobrej rozmowy.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej

Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie? 

Zadania pozwalają zwrócić uwagę na sytuację uchodźców i uchodźczyń w obozach w Libanie i wewnątrz Syrii oraz migrantów i migrantek z Ukrainy w Polsce w czasach pandemii. Uczniowie i uczennice dowiadują się, z jakimi wyzwaniami związanymi z koronawirusem mierzą się uchodźcy i migranci.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Za i przeciw organizacji wyborów w wybranym terminie

Uczniowie i uczennice formułują własną opinię na temat kwestii przeprowadzenia wyborów prezydenckich w Polsce.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Skąd osoby w moim otoczeniu biorą informacje o obecnej sytuacji

Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób o obecnej sytuacji dowiadują się osoby z ich otoczenia.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Czy można przeprowadzić demokratyczne wybory online? 

Zadanie, dzięki któremu zachęcisz uczniów i uczennice do zastanowienia się nad tym, czy możliwe jest przeprowadzenie wyborów w czasie trwania pandemii.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Jak media mówią o koronawirusie? 

To ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom bardziej krytycznie podchodzić do przekazów medialnych dotyczących epidemii.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji 

Trudnych sytuacji w dyskusjach wokół nie brakuje. Warto przygotować do nich uczniów i uczennice.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Zalety i wady demokracji w czasie kryzysu 

Zadanie pozwoli na refleksję na temat tego, jak demokracja sprawdza się w czasie np. pandemii koronawirusa.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Moja wymarzona okolica

Uczniowie i uczennice analizują swoje najbliższe otoczenie pod kątem zrównoważonego czytelnictwa.
Czas: 3 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Energetyczny minerał 

Uczniowie i uczennice dowiedzą się, czym są perowskity oraz poznają bliżej wyzwanie, jakim jest czysta i dostępna energia.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VI-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Pobierz materiał

Scenariusz "Pomyśl o przyszłości bez stereotypow"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

scenariusz "Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Różne punkty widzenia"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Skąd osoby w moim otoczeniu biorą informacje o obecnej sytuacji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "W jaki sposób każdy i każda z nas może uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Za i przeciw organizacji wyborów w wybranym terminie"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Zalty i wady demokracji w czasie kryzysu"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie?"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Moja wymarzona okolica"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Jak media mówią o koronawirusie?"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Energetyczny minerał"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Czy można przeprowadzić demokratyczne wybory online"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Biblioteka materiałów
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/inc/filter-functions.php on line 1110

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/inc/filter-functions.php on line 1110

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY