c_id10

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 20.01.2025

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Twoi uczniowie i uczennice mogą odczuwać spadek motywacji podczas realizacji projektu edukacyjnego, także tego artystycznego czy społecznego. To naturalne. Możesz jednak skutecznie pracować z tą reakcją, a także – zapobiegać jej. O tym, jak podtrzymywać zaangażowanie, by kontynuować i doprowadzić projekt do finału, rozmawialiśmy podczas webinarium z cyklu Odporna szkoła

Rozmawialiśmy m.in. o:

  • kluczowych elementach planowania projektu, które zwiększają szansę na sukces
  • zapraszaniu uczniów do działania – jak dobierać uczestników, rozdzielać zadania i wspierać ich na różnych etapach 
  • dostosowaniu harmonogramu działań do wieku i możliwości grupy
  • budowaniu grupowych rytuałów, które zwiększają poczucie wspólnoty i zaangażowanie
  • różnicach w realizowaniu projektów w klasie i w kółkach zainteresowań
  • inspirujących przykładach projektów twórczych, artystycznych i społecznych

Była z nami Bernadetta Czerkawska – trenerka i nauczycielka języka polskiego oraz historii. Współpracuje z radami pedagogicznymi i kadrą kierowniczą w oświacie. Autorka publikacji dla nauczycieli, współpracuje między innymi z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Instytutem Badań Edukacyjnych i Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

Webinarium poprowadziła Kasia Pijanowska – ekspertka edukacyjna, koordynatorka cyklu Odporna szkoła dla nauczyciela.
—–
Działanie realizowane w ramach zadania “Partnerstwa dla kreatywności”. Zadanie jest realizowane dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz z Programu Erasmus+ Unii Europejskiej, a także dzięki wsparciu Fundacji Deloitte Polska.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY