c_id10

Jakich prac domowych potrzebują uczniowie i nauczyciele?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 17.01.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Rodzice

Opis materiału

Praca domowa to gorący temat niezależnie od etapu szkolnego. Często jest postrzegana jako przykry obowiązek – zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Czy da się to zmienić i sprawić, by praca domowa stała się dla uczniów szansą na rozwój, a dla nauczycieli pomocnym narzędziem pracy?
Podczas webinarium z cyklu „Odporna szkoła” przyjrzeliśmy się pracy domowej z dwóch perspektyw: uczniowskiej i nauczycielskiej. Rozmawialiśmy o tym:
  •  czego uczą prace domowe
  • jakie wiążą się z nimi korzyści i trudności – zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli
  • jak zapewnić młodym osobom wolność wyboru pracy domowej i dzięki temu dopasować ją do ich potrzeb i możliwości
  • jakie znaczenie dla kształtowania kompetencji uczenia się ma forma i zakres pracy domowej
  • co oznacza zapowiadane ograniczenie prac domowych i jakie korzyści może przynieść zarówno uczniom, jak i nauczycielom
Swoją ekspercką wiedzą podzieliły się:
  • Katarzyna Pelc – nauczycielka języka angielskiego w szkole średniej, trenerka kompetencji przekrojowych European Federation of Intercultural Learning, koordynatorka i wolontariuszka regionu Kielecczyna Stowarzyszenia AFS Programy Międzykulturowe, Global Up Educator AFS Intercultural Programmes NY.
  • Magdalena Deruś – nauczycielka biologii w Międzynarodowych Szkołach Paderewski w Lublinie. Uczy w programie międzynarodowym MYP i licealnych klasach dwujęzycznych. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Marzenna Dąbrowska – nauczycielka matematyki w liceum. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2007 roku jako uczestniczka programów, mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Agnieszka Wenda – trenerka i nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej w Warszawie. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2009, najpierw jako uczestniczka kursów, później jako mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”. Współautorka poradnika dla nauczycieli „OK zeszyt”.
Spotkanie poprowadziła Kasia Pijanowska – trenerka i edukatorka w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Koordynuje działania w ramach cyklu „Odporna szkoła”
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.

Podobne materiały

Artykuł

Edukacja Obywatelska – dokumenty do współpracy z instytucją

Wzory dokumentów, które mogą ułatwić realizację zadań w ramach przedmiotu edukacja obywatelska. Przykładowe listy i umowa.
Zobacz
Film lub webinarium

„Szkoła demokracji” oczami uczniów i nauczycieli

Nagranie przedstawia wypowiedzi uczniów i nauczycieli, którzy dzielą się z nami swoimi refleksjami po udziale w programie
Zobacz
Materiał graficzny

Planer globalny 2025/26

Materiał do powieszenia w klasie/szkole prezentujący istotne święta międzynarodowe związane z aktualnymi wyzwaniami globalnymi.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Kogo mam w klasie? O relacjach, które...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

Uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów inspirując się ze środowiskiem przyrodniczym.
Zobacz
Publikacja

Edukacja obywatelska. Komentarz metodyczny do podstawy programowej przedmiotu

Sprawdź komentarz metodyczny do podstawy programowej edukacji obywatelskiej – wejdź i zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla
Zobacz
Film lub webinarium

Za dużo, za głośno, za szybko.

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy
Zobacz
Artykuł

Akademia szkolnego wolontariatu: wybierz temat dla siebie!

Opiekujesz się kołem wolontariatu w swojej szkole? Sprawdź, jak możesz rozwijać swoich uczniów i zamów nagrania ze
Zobacz
Publikacja

„28 sposobów na lekcję”

28 najczęściej stosowanych i uniwersalnych sposobów, które ułatwiają planowanie i prowadzenie zajęć.
Zobacz
Publikacja

Aktywność obywatelska młodych kobiet na rzecz globalnych wyzwań,...

Zapoznaj się z raportem dotyczącym aktywności obywatelskiej młodych kobiet
Zobacz
Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY