c_id10

Jakich prac domowych potrzebują uczniowie i nauczyciele?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 17.01.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Rodzice

Opis materiału

Praca domowa to gorący temat niezależnie od etapu szkolnego. Często jest postrzegana jako przykry obowiązek – zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Czy da się to zmienić i sprawić, by praca domowa stała się dla uczniów szansą na rozwój, a dla nauczycieli pomocnym narzędziem pracy?
Podczas webinarium z cyklu „Odporna szkoła” przyjrzeliśmy się pracy domowej z dwóch perspektyw: uczniowskiej i nauczycielskiej. Rozmawialiśmy o tym:
  •  czego uczą prace domowe
  • jakie wiążą się z nimi korzyści i trudności – zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli
  • jak zapewnić młodym osobom wolność wyboru pracy domowej i dzięki temu dopasować ją do ich potrzeb i możliwości
  • jakie znaczenie dla kształtowania kompetencji uczenia się ma forma i zakres pracy domowej
  • co oznacza zapowiadane ograniczenie prac domowych i jakie korzyści może przynieść zarówno uczniom, jak i nauczycielom
Swoją ekspercką wiedzą podzieliły się:
  • Katarzyna Pelc – nauczycielka języka angielskiego w szkole średniej, trenerka kompetencji przekrojowych European Federation of Intercultural Learning, koordynatorka i wolontariuszka regionu Kielecczyna Stowarzyszenia AFS Programy Międzykulturowe, Global Up Educator AFS Intercultural Programmes NY.
  • Magdalena Deruś – nauczycielka biologii w Międzynarodowych Szkołach Paderewski w Lublinie. Uczy w programie międzynarodowym MYP i licealnych klasach dwujęzycznych. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Marzenna Dąbrowska – nauczycielka matematyki w liceum. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2007 roku jako uczestniczka programów, mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”.
  • Agnieszka Wenda – trenerka i nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej w Warszawie. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2009, najpierw jako uczestniczka kursów, później jako mentorka i trenerka w programie „Szkoła ucząca się”. Współautorka poradnika dla nauczycieli „OK zeszyt”.
Spotkanie poprowadziła Kasia Pijanowska – trenerka i edukatorka w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Koordynuje działania w ramach cyklu „Odporna szkoła”
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.

Podobne materiały

Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY