c_id10

Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 27.10.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy

Opis materiału

Co zrobić w sytuacji, gdy statut szkoły mówi jedno, a prawo drugie? Czy oceny takie jak na przykład 5+ i 3- są dozwolone? Te i inne wątpliwości rozstrzygaliśmy na webinarium Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?, które odbyło się w formule Q&A.

Odpowiadamy m.in. na pytania:

  • czy uczeń ma prawo do poprawiania oceny i ile razy może próbować to zrobić?
  • czy można stosować plusy i minusy za aktywność i pracę domową?
  • czy za brak pracy domowej można dostać „jedynkę”?
  • co robić, gdy wiemy, że praca ucznia jest niesamodzielna?  
  • i inne pytania, które zadasz ekspertce Gabrieli Olszowskiej

Proponujemy też dobre, zgodne z prawem praktyki, które wspierają nauczycieli w codziennej pracy, a uczniom pomagają dostrzegać postępy w nauce.

Gabriela Olszowska – recenzentka podręczników MEiN, współautorka podręczników i programów nauczania języka polskiego. Edukatorka i nauczycielka języka polskiego w szkołach średnich. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i dyrektorów z oceniania, autorka „O!Ceny w szkole. Nieodrobione lekcje. Od przepisów do sztuki”. Aktywny członek OSKKO.

Webinarium poprowadziła Ewelina Gorczyca, koordynatorka ekspertka Szkoły uczącej się.
—-
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY