c_id10

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 14.11.2024

Opis materiału

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej dzielą się swoimi doświadczeniami na temat partycypacji młodzieży oraz metodami na budowanie sprawczości uczniów i uczennic. Podsuwają gotowe narzędzia i wskazują kluczowe wyzwania dla nauczycieli i nauczycielek.

Uczestnicy i uczestniczki panelu:

Elżbieta Grab – absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie oraz podyplomowych studiów z arteterapii na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Edukatorka, specjalistka ds. edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Trenerka dramy stosowanej. Ukończyła kurs Teatru Forum Fundacji DramaWay oraz warsztaty prowadzenia Teatru Forum „Joker Masterclass” realizowane przez Cardboard Citizens. Ekspertka obszaru Ucz otwartości CEO.

Joanna Klimczak – artystka i teoretyczka od lat zajmująca się fotografią i malarstwem. Ukończyła edukację artystyczną z grafiką użytkową na PWSZ w Raciborzu oraz kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od 13 lat zajmuje się nauczaniem fotografii, a od 8 lat związana jest z Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu na stanowisku nauczyciela kontraktowego przedmiotów zawodowych oraz z Instytutem Studiów Podyplomowych w Tychach w charakterze wykładowcy.

Małgorzata Minchberg – artystka wizualna, doktor pedagogiki twórczości, specjalistka edukacji kulturalnej i artystycznej, animatorka kultury. Zajmuje się sztuką i nauką oraz pielęgnowaniem postaw twórczych ludzi w różnym wieku. Laureatka wielu nagród, m.in. „Impulsu Kultury – Mazowieckiej Nagrody Inspiracji Kulturalnych” wraz z tytułem „Inspiratora kultury“ i kilkukrotnie Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej.

Mirosław Skrzypczyk – nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół w Szczekocinach oraz Społecznej Szkole Podstawowej im. 8 Pułku Ułanów Księcia Józefa Poniatowskiego w Szczekocinach, edukator i animator kultury. Prezes Lelowskiego Towarzystwa Historyczno-Kulturalnego im. W. Zwierkowskiego. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Panel prowadzi Jan Bliźniak – koordynator w programie „Szkoła twórczych praktyk”.

Realizacja dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Podobne materiały

Publikacja

Młodzi w Akcji 2025/26. Krótki i praktyczny przewodnik...

Minipublikacja dla uczestników edycji Młodzi w Akcji 2025/26. Zawiera harmonogram, opis zadań w programie, materiały oraz propozycje
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz o diagnozie lokalnej do wykorzystania na lekcji...

Scenariusz lekcji o diagnozie lokalnej do wykorzystania na lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Materiał graficzny

Plakat do powieszenia w szkole z działaniami obywatelskimi

Plakat przedstawiający działania obywatelskie z przedmiotu Edukacja Obywatelska.
Zobacz
Film lub webinarium

Film dla zespołów uczniowskich o metodzie projektu ,,Wasz...

Film dla uczniów i uczennic o metodzie projektu.
Zobacz
Film lub webinarium

Prawo wewnątrzszkolne – między wolnością a świętym spokojem....

Statut i regulaminy – to w Twojej szkole narzędzie współpracy, czy raczej źródło konfliktów? Zobacz nagranie webinarium
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna nadziei

Ta publikacja pomoże w prowadzeniu zajęć, gdzie uczniowie mogą krytycznie myśleć o świecie i budować realne alternatywy.
Zobacz
Film lub webinarium

Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia...

Troska o ucznia jest ważna. Ale gdy przeradza się w wyręczanie – odbiera mu sprawczość i motywację.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Samorządzimy – współpracujemy i współdecydujemy o naszej klasie/szkole

Zobacz
Artykuł

Jak przygotować wystąpienie publiczne?

Materiał przygotowany z myślą o kandydatach i kandydatkach do reprezentacji Samorządu Uczniowskiego przedstawia wytyczne na co zwrócić
Zobacz
Materiał graficzny

Plakat wyborczy

Plakat zachęca do udziału w wyborach reprezentacji samorządu uczniowskiego i oraz pełni funkcję informacyjną - zawiera miejsce
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować szkolną debatę?

Artykuł wyjaśnia jakie są cele i rodzaje debat oraz podpowiada w jaki sposób je zorganizować.  
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karty działań obywatelskich

Karty działań obywatelskich do prowadzenia lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY