c_id10

Pięć rozmów z młodzieżą o internecie i nowych mediach

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 24.10.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Świat cyfrowy zmienia się w zawrotnym tempie. Uczniowie są nie tylko jego odbiorcami, ale także współtwórcami. Jak w tej sytuacji kształtować odpowiedzialne podejście i uczyć krytycznego myślenia? 

Praca nauczyciela w dzisiejszej, cyfrowej rzeczywistości wymaga nowych umiejętności i postaw. O tym, jak skutecznie prowadzić rozmowy z uczniami o mediach i internecie, rozmawialiśmy podczas webinarium z cyklu „Odporna szkoła”.

Podczas spotkania zastanawialiśmy się nad tym, jak: 

  • rozpoznać dezinformację i uczyć krytycznego myślenia,
  • zrozumieć rolę algorytmów i polaryzacji w sieci,
  • rozwijać odpowiedzialne podejście do tworzenia i odbioru treści medialnych,
  • prowadzić dialog na temat mowy nienawiści i granic wolności w internecie,
  • dbać o równowagę między życiem online i offline.

Prelegenci:

  • Jarosław Basaj – wychowawca i nauczyciel młodzieży (język polski, informatyka), trener w ogólnopolskich programach edukacyjnych (edukacja medialna, filmowa, polonistyczna). Twórca własnych projektów (warsztaty filmowe, dziennikarskie, komunikacji) i psychoterapeuta.
  • Piotr Świerczek – polski dziennikarz telewizyjny. Zdobywca dwóch z rzędu statuetek Grand Press w kategorii Dziennikarstwo śledcze. Zawodowo związany z telewizją TVN24. Obecnie związany jest z magazynem „Czarno na Białym” w TVN24. Pasjonat lotnictwa i żeglarstwa.

Webinarium poprowadziła Kasia Pijanowska – ekspertka edukacyjna Centrum Edukacji Obywatelskiej i koordynatorka cyklu Odporna szkoła”.
__________
Działania prowadzone w ramach projektu realizowanego przez Fundację Media Forum przy wykorzystaniu środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Film lub webinarium

Na progu dorosłości — jak stawić czoła niepewności...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący lęków o przyszłość, jakie często towarzyszą
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z rodzicami – jak pomóc nauczycielom...

Nagranie z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora, podczas którego rozmawialiśmy o tym, jak wzmacniać nauczycieli w prowadzeniu
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Po co nam to wszystko? ‒ wprowadzenie do...

Skorzystaj ze scenariusza lekcji Edukacji Obywatelskiej na temat diagnozowania potrzeb i problemów lokalnej społeczności
Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozmawiać z uczniami o poglądach?

Trudne pytania i kontrowersyjne tematy pojawiają się w każdej klasie. Pobierz plakat i zobacz, jak może wyglądać
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Publikacja „W Teren! Eksperymenty, doświadczenia i obserwacje przyrodnicze...

Publikacja z eksperymentami i doświadczeniami STEM, pomaga młodzieży zrozumieć stan środowiska, rozpoznać wyzwania klimatyczne i aktywnie szukać
Zobacz
Film lub webinarium

Film „Współzależności między klimatem, przyrodą a ludźmi i...

Film przedstawia, jak klimat, przyroda i ludzie są ze sobą powiązani, dlaczego zmiana klimatu i utrata bioróżnorodności
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o poglądach?

Chcesz rozmawiać z młodzieżą o różnych, nawet bardzo trudnych, tematach, ale obawiasz się wybuchu emocji lub przeciwnie:
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY