c_id10

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 11.12.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Dobrze przygotowane projekty związane z docenianiem i ukazywaniem różnorodności, która istnieje w szkole i społeczeństwie pomagają uczniom i uczennicom oswoić się z nią i nawiązać kontakt. Bardzo często stają się też wsparciem dla konkretnych osób w szkole – dają im szansę na opowiedzenie własnej historii i znalezienie swojego miejsca w grupie.

Podczas webinaru omawialiśmy:

  • przykłady działań wokół tematu różnorodności w mniejszej i większej skali;

  • okazje i tematy, jakie można wybrać;

  • planowanie i realizację działania metodą projektu.

Naszymi ekspertkami podczas webinaru były: 

  • Justyna Łazor – wyróżniona w Nagrodzie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” nauczycielka religii rzymskokatolickiej i języka polskiego jako obcego, a także wicedyrektorka w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Lisieckiego „Dziadka” w Warszawie. EduLiderka Fundacji Teach for Poland. W poprzedniej szkole pełniła także funkcję wychowawczyni klasy wielokulturowej. Edukatorka antydyskryminacyjna, działa na rzecz popularyzacji wiedzy o prawach człowieka w kontekście Holokaustu. Tworzy projektu angażujące młodzież, pokazuje im złożoność społeczeństwa i pozwala odkrywać żydowskie dziedzictwo Warszawy i okolic. Zajmuje się także edukacją finansową i prowadzi Koło Myśli Krytycznej i Drużynę Debatancką.

  • Aneta Derda – specjalistka w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej, przez kilkanaście lat była nauczycielką, trenerka kompetencji miękkich i metodologii nauczania, w tym metody projektu, jako narzędzia w procesie grupowym. Autorka oraz opiekunka merytoryczna i metodologiczna projektów i publikacji edukacyjnych.

Spotkanie poprowadził: 

  • Maciej Wojdyna: nauczyciel dyplomowany, trener, wykładowca akademicki. Absolwent pedagogiki, polonistki i dwuletniego studium psychoterapii. W Centrum Edukacji Obywatelskiej jest ekspertem merytorycznym i kierownikiem w kursach internetowych. Propagator edukacji głębi.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne młodzieży

Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY