Opis materiału
Na spotkaniu z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora rozmawialiśmy o tym, jak wzmacniać nauczycieli w prowadzeniu trudnych rozmów z rodzicami – zwłaszcza wtedy, gdy emocje są silne, a sprawa wymaga szybkiej i spokojnej reakcji.
Przenieśliśmy uwagę na grono pedagogiczne, bo to właśnie nauczyciele najczęściej przyjmują pierwsze sygnały kryzysu, napięcia czy poczucia krzywdy ze strony rodziców.
Zastanawialiśmy się, jak przygotować nauczycieli do takich sytuacji, aby trudne rozmowy nie eskalowały i nie wymagały natychmiastowej interwencji dyrekcji.
Podczas webinarium:
- usłyszycie doświadczenia dyrektorek pracujących w wymagających środowiskach,
- dowiecie się, jak przygotowywały nauczycieli do prowadzenia rozmów w sytuacjach silnych emocji,
- poznacie instytucje i specjalistów, którzy mogą wspierać nauczycielki i nauczycieli w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych,
- zobaczycie, jak dyrektorki rozstrzygają dylematy związane z doborem odpowiedniego wsparcia dla nauczyciela, który zmaga się z konfliktem z rodzicem.
Prelegentki:
Joanna Bachul – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 4 w Pyskowicach, z 14-letnim doświadczeniem w zarządzaniu. Terapeutka pedagogiczna, oligofrenopedagożka, była szefowa świetlicy socjoterapeutycznej. Prowadziła nowatorski projekt liderski iLEAD oraz uczestniczyła w stołach transformacyjnych w ramach programu Johna Maxwella.
Dorota Kurjata – dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Grubby w Otłowcu. Nauczycielka, instruktorka ZHP, edukatorka programu Aflatoun. Aktywnie działa społecznie w ramach Lokalnej Fundacji Filantropijnej Projekt.
Ola Cupok-Kokoszka – dyrektorka SP nr 4 w Rudzie Śląskiej, trenerka i ekspertka CEO, specjalizująca się w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych nauczycieli i budowaniu kultury dialogu w szkole. Pracuje z uczestnikami naszych szkoleń nad rozwijaniem kompetencji potrzebnych w trudnych rozmowach.
także: Anita Nogal, ekspertka CEO jako rodzic oraz prowadzenie: Przemysław Kluge, ekspert ds. rozwoju dyrektorów w CEO.