c_id10

Wzorowe ocenianie. Jak ocena zachowania może wspierać uczenie się?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.05.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Rozważasz zmiany w sposobie oceniania zachowania w statucie szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej? A może Twoja placówka ma już przygotowany plan lub właśnie wprowadza zmiany?
Obejrzyj webinarium z cyklu Odporna szkoła by poznać doświadczenia innych dyrektorek. Pomoże Ci to wprowadzić sprawdzone rozwiązania, by ocenianie zachowania wspierało młode osoby w uczeniu się.
Z webinarium dowiesz się:

  • jaki wpływ na rozwój uczniów uczennic mają różne formy oceniania zachowania, np. informacja zwrotna i klasyfikacja
  • jak prowadzić rozmowę o ocenianiu zachowania z rodzicami, uczniami i uczennicami oraz radą pedagogiczną. 
  • jakie możliwości otwiera taka debata, a także jakie zagrożenia są z nią związane
  • jakie dobre praktyki w ocenianiu zachowania warto wprowadzić w swojej szkole, by zacząć wspierać młode osoby w uczeniu się
  • jak modyfikować statut szkoły w zakresie oceniania zachowania i na jakie aspekty prawne warto zwrócić szczególną uwagę

Swoją wiedzą i doświadczeniami podzieliły się prelegentki:

Aleksandra Cupok-Kokoszka – wicedyrektor i nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka i asystentka szkół w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów oraz nauczycieli w zakresie strategii nauczania i uczenia się, współpracy nauczycieli, ewaluacji wewnętrznej i podnoszenia jakości pracy szkół.

Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji. Razem z nauczycielami i nauczycielkami poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.

Barbara Kochanek – nauczycielka matematyki i dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, która wspiera słuchaczy bieżącej edycji jako trenerka i facylitatorka grupy seminaryjnej. 

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge.
__________
Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu  „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY