c_id10

Wzorowe ocenianie. Jak ocena zachowania może wspierać uczenie się?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.05.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Rozważasz zmiany w sposobie oceniania zachowania w statucie szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej? A może Twoja placówka ma już przygotowany plan lub właśnie wprowadza zmiany?
Obejrzyj webinarium z cyklu Odporna szkoła by poznać doświadczenia innych dyrektorek. Pomoże Ci to wprowadzić sprawdzone rozwiązania, by ocenianie zachowania wspierało młode osoby w uczeniu się.
Z webinarium dowiesz się:

  • jaki wpływ na rozwój uczniów uczennic mają różne formy oceniania zachowania, np. informacja zwrotna i klasyfikacja
  • jak prowadzić rozmowę o ocenianiu zachowania z rodzicami, uczniami i uczennicami oraz radą pedagogiczną. 
  • jakie możliwości otwiera taka debata, a także jakie zagrożenia są z nią związane
  • jakie dobre praktyki w ocenianiu zachowania warto wprowadzić w swojej szkole, by zacząć wspierać młode osoby w uczeniu się
  • jak modyfikować statut szkoły w zakresie oceniania zachowania i na jakie aspekty prawne warto zwrócić szczególną uwagę

Swoją wiedzą i doświadczeniami podzieliły się prelegentki:

Aleksandra Cupok-Kokoszka – wicedyrektor i nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka i asystentka szkół w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów oraz nauczycieli w zakresie strategii nauczania i uczenia się, współpracy nauczycieli, ewaluacji wewnętrznej i podnoszenia jakości pracy szkół.

Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji. Razem z nauczycielami i nauczycielkami poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.

Barbara Kochanek – nauczycielka matematyki i dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, która wspiera słuchaczy bieżącej edycji jako trenerka i facylitatorka grupy seminaryjnej. 

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge.
__________
Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu  „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY