c_id10

Jak skoncentrować szkołę na uczeniu się uczniów

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 18.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy

Opis materiału

Jak tworzyć współpracujące zespoły nauczycielskie skoncentrowane na procesie uczenia się uczniów.

Prowadzenie:

  • Laura Piotrowska. Absolwentka wydziału historii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiów podyplomowych w zakresu edukacji niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania w oświacie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nauczycielka historii i wos. Trenerka programu „Szkoła Ucząca Się” realizowanego przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej . Prowadzi szkolenia dla dyrektorów i rad pedagogicznych
  • Marek Krukowski – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła II w Lublinie, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, od 10 lat współpracuje z CEO
  • Zofia Stec – nauczycielka biologii i przyrody w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Janusza Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim. Od 17 lat dyrektorka szkoły, szkoły która w Programie Szkoła Ucząca Się , pracuje nad rozwojem metod i sposobów nauczania i w 2017 roku otrzymała tytuł Lidera SUS jako druga szkoła na Mazowszu i ósma w kraju. Prywatnie lubi zwiedzać Stare Miasta w starych miastach i uprawiać przydomowy ogródek.
  • Ewa Szczerba – nauczycielka, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim, certyfikowany coach. Współpracuje m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Instytutem Spraw Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego Centrum Studiów nad Przywództwem Edukacyjnym, Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadząc warsztaty, szkolenia dla kadry oświatowej, nauczycieli, specjalistów. Autorka artykułów kierowanych do nauczycieli dyrektorów placówek oświatowych m.in. w miesięczniku kierowniczej kadry oświatowej „Dyrektor szkoły” Współautorka publikacji oświatowych wyd przez ORE i Uniwersytet Jagielloński . Od roku 2017 doradca dyrektorów placówek oświatowych, szkół i przedszkoli. Koordynator sieci współpracy i samokształcenia www.doskonaleniewsieci.pl; Ekspert MEN, od kilkunastu lat /2004/ udział w pracach komisji dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Webinarium powstało w ramach programu Akademia Liderów Oświaty „Szkoły uczącej się”.

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY