c_id10

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 20.05.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Dyskryminacja to nierówne i niesprawiedliwe traktowanie osób ze względu na ich tożsamość (czasem tylko przypisywaną).
Podczas webinaru rozmawialiśmy o tym:
  • jakie są formy, przyczyny i skutki dyskryminacji;
  • jakie grupy szczególnie są narażone na dyskryminację w szkole;
  • jak możesz rozpoznać i zareagować na dyskryminację.
Swoimi doświadczeniami podzielili się:
Bernadetta Białek – nauczycielka języka polskiego oraz wiedzy o społeczeństwie ze Szkoły podstawowej nr 25 w Zabrzu, autorka materiałów edukacyjnych, nominowana do Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata”.
Agnieszka Gabryelska – nauczycielka z I LO w Poznaniu, angażująca młodzież w liczne działania antydyskryminacyjne, nominowana do Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata”.
Spotkanie poprowadzi:
Dariusz Grzemny – pracuje w Stowarzyszeniu dla Dzieci i Młodzieży SZANSA w Głogowie, w którym zajmuje się edukacją o prawach człowieka, edukacją antydyskryminacyjną i przeciwdziałaniem przemocy.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY