8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

Informacje o materiale

Data dodania: 19.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Artykuł

Uczniowie i uczennice zadają różne pytania związane z migracjami: o uchodźców na granicy, o to, dlaczego kolega lub koleżanka z klasy wyjechali z rodzicami albo kim są ludzie, którzy zostali ich sąsiadami i mówią w innym języku. To w porządku, jeśli nie wiesz, jak odpowiedzieć. Nie tylko uczniowie i uczennice potrzebują wsparcia, żeby zrozumieć aktualne wydarzenia i poradzić sobie z emocjami, które wzbudzają. Szczególnego wsparcia i przygotowania potrzebują nauczyciele i nauczycielki, których zadaniem jest wspieranie młodych ludzi w zrozumieniu współczesnego świata. Dlatego zapraszamy Was do naszego przewodnika, w którym staramy się odpowiedzieć znajdziecie odpowiedzi na Wasze potrzeby.

Jak to działa?
Wiemy, że nauczyciele i nauczycielki mają dużo pracy, zadań i odpowiedzialności. Dlatego w Centrum Edukacji Obywatelskiej wspieramy Was w Waszej pracy i w prowadzeniu rozmów na aktualne i ważne tematy w klasie, takie jak migracje i uchodźstwo. Pobierz plik „8 potrzeb – Jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?” i sprawdź, jakie są Twoje potrzeby, żeby przeprowadzić dobrą rozmowę na ten temat. Możesz skupić się na wybranej kwestii lub we własnym tempie i w najbardziej dogodnym dla siebie czasie zapoznać się z całym materiałem i wykorzystywać podpowiedzi na lekcjach ze swoją klasą. W każdym punkcie znajdziesz gotowe materiały edukacyjne – artykuły, filmy, scenariusze zajęć, karty pracy, z których możesz korzystać zgodnie z potrzebami swoimi oraz swoich uczniów i uczennic.

 

Pobierając ten materiał edukacyjny deklaruję zrealizowanie minimum dwóch zajęć z młodzieżą na temat migracji i współzależności globalnych.

Pobierz materiał

8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

format: pdf

wielkość: 3,50 MB

Pobierz

Podobne materiały

Materiał graficzny

Kompetencje Prezydenta – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Prezydenta RP, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Parlamentu Europejskiego – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Parlamentu Europejskiego, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Sejmu i Senatu – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Sejmu i Senatu, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Moje talenty”

Prezentacja do scenariusza Planowanie ścieżki rozwoju
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Pożyczam pieniądze”

Prezentacja do scenariusza "Oszczędzanie i inwestowanie"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „E-bankowości w praktyce”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Wizyta w banku"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Jak szukać pracy?”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Pierwsza praca"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Pierwszy krok do działania- diagnoza lokalna- scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć o diagnozie lokalnej z wykorzystaniem "Gry w zmianę"
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Ukryty program szkoły – czym jest i...

Zapraszamy do wysłuchania wykładu Małgorzaty Jonczy-Adamskiej na temat ukrytego programu szkoły i jego roli w kontekście równego
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Luźniejsze dni w szkole? Przyjrzyj się relacjom...

Webinarium poświęcone temu, jak poprzez język i codzienne zachowania budować relacje w klasie i jak pogłębiać swoją
Zobacz
Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY