Jak zaprosić uczniów do dyskusji o wartościach?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 13.01.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Webinarium o tym, co kształtuje społeczność klasy i szkoły, czyli o wartościach. Dowiesz się, jak realizować związane z nimi zadania wychowawcze dzięki naszym bezpłatnym filmom oraz prostym ćwiczeniom.

Wartości są zapisane w statutach, programach i regulaminach. To fundament zadań wychowawczych. Co jednak gdy przepisy są sprzeczne z praktyką, np. kiedy mówią o współpracy, a w danej szkole najważniejsza jest rywalizacja? Lub gdy uczniowie i uczennice ze zróżnicowanych środowisk wyznają różne wartości?  

Podczas webinarium rozmawialiśmy:

  • jak zdobyć uwagę młodych ludzi, by wprowadzić ich do rozmowy o wartościach i postawach;
  • jakie krótkometrażowe filmy z naszej platformy opowiadają o wartościach i jak wykorzystać je, aby realizować zadania wychowawcze; 
  • jak przy pomocy fabuły i formy filmowej w przystępny sposób kształtować u uczniów i uczennic otwartą postawę wobec innych wartości;
  • jak przy pomocy prostych ćwiczeń rozwiązywać dylematy moralne, np. gdy trzeba wybierać między solidarnością z kolegą lub koleżanką a uczciwość wobec reszty klasy

Webinarium jest przeznaczone dla wychowawców i wychowawczyń, nauczycieli i nauczycielek. Polecamy je również osobom pracującym z klasami zróżnicowanymi kulturowo.

Poznaj nasze prelegentki:

  • Karolina Giedrys-Majkut – szefowa zespołu, który realizuje program „Szkoła twórczych praktyk”. Współtworzy kursy, warsztaty i szkolenia oferowane w programie. Selekcjonuje filmy dostępne na platformie filmowej CEO.
  • Izabela Jaskółka-Turek – nauczycielka w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu. Trenerka w programach CEO „Szkoła ucząca się” i „Wychowanie to podstawa” oraz asystentka szkół w programach „Całościowy rozwój szkoły 1 i 2″ i „Klub Szkół Uczących Się”. Mentorka w kursach Nauczycielskiej Akademii Internetowej. 

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council.

Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY