c_id10

Nauczyciel odporny na kryzys – o budowaniu rezyliencji

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zbliża się koniec semestru, czyli czas wystawiania ocen, a klasy regularnie przechodzą w tryb zajęć online spowodowany kwarantanną. Za oknem jest szaro, zimno i ciemno, do tego media publikują kolejne niepokojące doniesienia o pandemii. Trudno wobec powyższego zachować optymizm i utrzymać motywację do pracy.

W związku z kryzysami, których doświadczamy, zapytaliśmy nauczycieli i nauczycielki o ich potrzeby. Usłyszeliśmy, że odczuwają brak:

  • przede wszystkim rozmowy,
  • odpoczynku,
  • dobrej komunikacji z innymi nauczycielami ze swojej szkoły,
  • wsparcia ze strony dyrekcji szkoły oraz kolegów i koleżanek nauczycieli,
  • dobrej organizacja funkcjonowania szkoły w zmieniających się warunkach.

Rozmowy te oraz obserwacja sytuacji w szkołach stały się punktem wyjścia do przygotowania kolejnego webinarium z cyklu “Odporna szkoła”, podczas którego rozmawialiśmy m. in. o:

  • sytuacji w szkole,
  • radzeniu sobie z niepewnością,
  • budowaniu odporności psychicznej na przewlekłe oraz niespodziewane kryzysy.

Do rozmowy zostali zaproszeni:

  • Tamara Kasprzyk – psycholożka, psychoterapeutka, trenerka i prezeska Fundację Familylab Polska.
  • Natalia Boszczyk – nauczycielka języka polskiego, tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji, na którym pomaga nauczycielom oraz rodzicom budować dobre relacje w szkole i w domu.
  • Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel języka polskiego w liceum i technikum, mentor w kursach internetowych Centrum Edukacji Obywatelskiej. Od ponad dekady zajmuje się edukacją i rozwojem osobistym dzieci, młodzieży i dorosłych.

Webinarium współorganizowane przez “Szkołę uczącą się”. Program „Szkoła ucząca się” jest przedsięwzięciem realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, które w roku 2000 zostało zainicjowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Film lub webinarium

Na progu dorosłości — jak stawić czoła niepewności...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący lęków o przyszłość, jakie często towarzyszą
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z rodzicami – jak pomóc nauczycielom...

Nagranie z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora, podczas którego rozmawialiśmy o tym, jak wzmacniać nauczycieli w prowadzeniu
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Po co nam to wszystko? ‒ wprowadzenie do...

Skorzystaj ze scenariusza lekcji Edukacji Obywatelskiej na temat diagnozowania potrzeb i problemów lokalnej społeczności
Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozmawiać z uczniami o poglądach?

Trudne pytania i kontrowersyjne tematy pojawiają się w każdej klasie. Pobierz plakat i zobacz, jak może wyglądać
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Publikacja „W Teren! Eksperymenty, doświadczenia i obserwacje przyrodnicze...

Publikacja z eksperymentami i doświadczeniami STEM, pomaga młodzieży zrozumieć stan środowiska, rozpoznać wyzwania klimatyczne i aktywnie szukać
Zobacz
Film lub webinarium

Film „Współzależności między klimatem, przyrodą a ludźmi i...

Film przedstawia, jak klimat, przyroda i ludzie są ze sobą powiązani, dlaczego zmiana klimatu i utrata bioróżnorodności
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o poglądach?

Chcesz rozmawiać z młodzieżą o różnych, nawet bardzo trudnych, tematach, ale obawiasz się wybuchu emocji lub przeciwnie:
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY