Nauczyciel odporny na kryzys – o budowaniu rezyliencji

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zbliża się koniec semestru, czyli czas wystawiania ocen, a klasy regularnie przechodzą w tryb zajęć online spowodowany kwarantanną. Za oknem jest szaro, zimno i ciemno, do tego media publikują kolejne niepokojące doniesienia o pandemii. Trudno wobec powyższego zachować optymizm i utrzymać motywację do pracy.

W związku z kryzysami, których doświadczamy, zapytaliśmy nauczycieli i nauczycielki o ich potrzeby. Usłyszeliśmy, że odczuwają brak:

  • przede wszystkim rozmowy,
  • odpoczynku,
  • dobrej komunikacji z innymi nauczycielami ze swojej szkoły,
  • wsparcia ze strony dyrekcji szkoły oraz kolegów i koleżanek nauczycieli,
  • dobrej organizacja funkcjonowania szkoły w zmieniających się warunkach.

Rozmowy te oraz obserwacja sytuacji w szkołach stały się punktem wyjścia do przygotowania kolejnego webinarium z cyklu “Odporna szkoła”, podczas którego rozmawialiśmy m. in. o:

  • sytuacji w szkole,
  • radzeniu sobie z niepewnością,
  • budowaniu odporności psychicznej na przewlekłe oraz niespodziewane kryzysy.

Do rozmowy zostali zaproszeni:

  • Tamara Kasprzyk – psycholożka, psychoterapeutka, trenerka i prezeska Fundację Familylab Polska.
  • Natalia Boszczyk – nauczycielka języka polskiego, tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji, na którym pomaga nauczycielom oraz rodzicom budować dobre relacje w szkole i w domu.
  • Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel języka polskiego w liceum i technikum, mentor w kursach internetowych Centrum Edukacji Obywatelskiej. Od ponad dekady zajmuje się edukacją i rozwojem osobistym dzieci, młodzieży i dorosłych.

Webinarium współorganizowane przez “Szkołę uczącą się”. Program „Szkoła ucząca się” jest przedsięwzięciem realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, które w roku 2000 zostało zainicjowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

Podobne materiały

Materiał graficzny

Kompetencje Prezydenta – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Prezydenta RP, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Parlamentu Europejskiego – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Parlamentu Europejskiego, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Sejmu i Senatu – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Sejmu i Senatu, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Moje talenty”

Prezentacja do scenariusza Planowanie ścieżki rozwoju
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Pożyczam pieniądze”

Prezentacja do scenariusza "Oszczędzanie i inwestowanie"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „E-bankowości w praktyce”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Wizyta w banku"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Jak szukać pracy?”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Pierwsza praca"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Pierwszy krok do działania- diagnoza lokalna- scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć o diagnozie lokalnej z wykorzystaniem "Gry w zmianę"
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Ukryty program szkoły – czym jest i...

Zapraszamy do wysłuchania wykładu Małgorzaty Jonczy-Adamskiej na temat ukrytego programu szkoły i jego roli w kontekście równego
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Luźniejsze dni w szkole? Przyjrzyj się relacjom...

Webinarium poświęcone temu, jak poprzez język i codzienne zachowania budować relacje w klasie i jak pogłębiać swoją
Zobacz
Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY