Trudne sytuacje w klasie, w której są uczniowie i uczennice różnych narodowości

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Uciekający przed wojną w Ukrainie młodzi ludzie najczęściej dołączają do już istniejących klas. Ich bagaż doświadczeń i normy zachowań, które wynikają z różnic kulturowych, nie zawsze mogą być zrozumiałe dla rówieśników. W sytuacji, która jest stresująca dla wszystkich, może doprowadzić to do konfliktów.

Na naszym webinarium pokazujemy, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, by zapewnić poczucie bezpieczeństwa wszystkim uczniom i uczennicom oraz jak przygotować się do pracy w klasie wielokulturowej.

Podczas kolejnego webinarium z cyklu „Polska-Ukraina. Razem w szkole” rozmawialiśmy o tym:

📌 na jakie różnice kulturowe należy się przygotować, kiedy pracujemy w klasie wielokulturowej,

📌 jak reagować w sytuacji konfliktu np. na tle narodowościowym,

📌 jak rozładowywać napięcie w klasie, które może być wynikiem stresu akulturacyjnego (związanego ze zmianą kraju zamieszkania) oraz różnych potrzeb uczniów i uczennic,

📌 jak wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, by integrować uczniów i odpowiadać na wyzwania związane z procesem grupowym w klasie.

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się:

🥇Malina Baranowska-Janusz – psycholożka międzykulturowa, trenerka

🥇 Alina Sobolevska – wicedyrektorka w Szkole Podstawowej nr 29 w Gdyni, nauczycielka języka rosyjskiego i języka polskiego jako obcego,

🥇 Tetiana Shychkova – nauczycielka, ambasadorka dzieci cudzoziemskich w Szkole Podstawowej nr 76 we Wrocławiu, wychowawczyni klasy przygotowawczej,

🥇 Jacek Nowicki – nauczyciel, wychowawca klasy 7 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku. Spotkanie poprowadziła

🥇 Elżbieta Krawczyk – dyrektorka programowa, szefowa Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej oraz członkini zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO). Trenerka międzykulturowa i antydyskryminacyjna, autorka programów i materiałów edukacyjnych oraz kursów internetowych dla nauczycieli/ek oraz młodzieży.

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.

Podobne materiały

Materiał graficzny

Kompetencje Prezydenta – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Prezydenta RP, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Parlamentu Europejskiego – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Parlamentu Europejskiego, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był ważny.
Zobacz
Materiał graficzny

Kompetencje Sejmu i Senatu – infografika

Infografiki wyjaśniają jakie są kompetencje Sejmu i Senatu, dlaczego warto głosować i co zrobić, by głos był
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Moje talenty”

Prezentacja do scenariusza Planowanie ścieżki rozwoju
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Pożyczam pieniądze”

Prezentacja do scenariusza "Oszczędzanie i inwestowanie"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „E-bankowości w praktyce”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Wizyta w banku"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Jak szukać pracy?”

Prezentacja do scenariusza zajęć "Pierwsza praca"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Pierwszy krok do działania- diagnoza lokalna- scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć o diagnozie lokalnej z wykorzystaniem "Gry w zmianę"
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Ukryty program szkoły – czym jest i...

Zapraszamy do wysłuchania wykładu Małgorzaty Jonczy-Adamskiej na temat ukrytego programu szkoły i jego roli w kontekście równego
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar „Luźniejsze dni w szkole? Przyjrzyj się relacjom...

Webinarium poświęcone temu, jak poprzez język i codzienne zachowania budować relacje w klasie i jak pogłębiać swoją
Zobacz
Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY