c_id10

Webinarium Na rzecz sprawiedliwszego świata

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 23.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, widzimy potrzebę rozmowy o świecie i o tym, jaki wpływ mamy w jego kształtowaniu. Co możemy robić, aby był bardziej sprawiedliwy, równy, bezpieczny? Naturalną potrzebą jest też chęć działania na rzecz zmiany na lepsze. Czujemy ją my i czują ją nasi uczniowie i uczennice.
Odpowiedzmy więc na tę potrzebę i razem budujmy poczucie sprawstwa w młodych ludziach. Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o Celach Zrównoważonego Rozwoju, omówimy dotychczasowe postępy w realizacji celów, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu równości płci i praw człowieka. Przedstawimy również rolę szkół u każdego oraz każdej z nas w odpowiadaniu na globalne wyzwania.
Część spotkania stanowiła wprowadzenie do marcowego wyzwania „4 kroki do sprawiedliwszego świata”. Obecnie mogą Państwo zapoznać się z materiałem stworzonym w ramach serii – Globalne domino.
Jeżeli chcą Państwo pogłębić wiedzę na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju zapraszamy do naszego Interaktywnego przewodnika.
Webinarium Na rzecz sprawiedliwszego świata, w ramach wyzwania 4 kroki na rzecz sprawiedliwszego świata, realizowany w ramach projektu Szkoła otwartości. Wspieranie równości płci. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Materiały dodatkowe

Prezentacja z webinarium

Na rzecz sprawiedliwszego świata

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY