Wzorowe ocenianie. Jak ocena zachowania może wspierać uczenie się?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.05.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Rozważasz zmiany w sposobie oceniania zachowania w statucie szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej? A może Twoja placówka ma już przygotowany plan lub właśnie wprowadza zmiany?
Obejrzyj webinarium z cyklu Odporna szkoła by poznać doświadczenia innych dyrektorek. Pomoże Ci to wprowadzić sprawdzone rozwiązania, by ocenianie zachowania wspierało młode osoby w uczeniu się.
Z webinarium dowiesz się:

  • jaki wpływ na rozwój uczniów uczennic mają różne formy oceniania zachowania, np. informacja zwrotna i klasyfikacja
  • jak prowadzić rozmowę o ocenianiu zachowania z rodzicami, uczniami i uczennicami oraz radą pedagogiczną. 
  • jakie możliwości otwiera taka debata, a także jakie zagrożenia są z nią związane
  • jakie dobre praktyki w ocenianiu zachowania warto wprowadzić w swojej szkole, by zacząć wspierać młode osoby w uczeniu się
  • jak modyfikować statut szkoły w zakresie oceniania zachowania i na jakie aspekty prawne warto zwrócić szczególną uwagę

Swoją wiedzą i doświadczeniami podzieliły się prelegentki:

Aleksandra Cupok-Kokoszka – wicedyrektor i nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka i asystentka szkół w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów oraz nauczycieli w zakresie strategii nauczania i uczenia się, współpracy nauczycieli, ewaluacji wewnętrznej i podnoszenia jakości pracy szkół.

Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji. Razem z nauczycielami i nauczycielkami poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.

Barbara Kochanek – nauczycielka matematyki i dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, która wspiera słuchaczy bieżącej edycji jako trenerka i facylitatorka grupy seminaryjnej. 

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge.
__________
Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu  „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak reagować na przemoc w klasie?

Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki.
Zobacz
Artykuł

Informacja zwrotna. Cud w szkole i w domu.

Poznaj informację zwrotną, która zawiera wskazanie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, oraz pokazuje to, co wymaga
Zobacz
Film lub webinarium

Niezbędnik dokumentalny. Jak korzystać z filmów dokumentalnych na...

Podczas webinaru przyjrzeliśmy się wykorzystaniu filmów dokumentalnych w pracy edukacyjnej – zarówno w warstwie analizy i interpretacji,
Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć warunki, które wzmacniają zaangażowanie nauczycieli?

Jak tworzyć warunki w szkole, w których nauczyciele i nauczycielki będą chętniej się angażować.
Zobacz
Film lub webinarium

Moja i twoja, czyli nasza. Jakiej szkoły chcą...

Jak stworzyć środowisko, które sprzyja uczniom i uczennicom, wzmacnia ich aktywność oraz otwartość na innych.
Zobacz
Artykuł

Współpraca z organizacją społeczną

Jak prowadzić współpracę z organizacją społeczną, by korzyści dla placówki oświatowej były jak największe.
Zobacz
Artykuł

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celuprzedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich
Zobacz
Artykuł

Scenariusz zebrania z rodzicami

Zobacz
Artykuł

Diagnoza kompetencji przedmiotowych uczniów z doświadczeniem migracji

Ocena wiedzy z zakresu poszczególnych przedmiotów jest jedną z kluczowych aktywności podejmowanych przez nauczycieli w ramach ewaluacji.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb społecznych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb emocjonalnych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY