Obserwacja wybranych uczniów (przez nauczycieli uczących w tej samej klasie) pozwala podejmować działania dotyczące tych uczniów, ale ma też wpływ na zmianę w uczeniu całej klasy.
Co to jest obserwacja wybranych uczniów?
Dzięki szczegółowej informacji na temat części klasy poprawiamy nauczanie i uczenie się w całej klasie. Podczas wyboru uczniów do obserwacji należy pamiętać, jaki jest jej cel – chcemy pomóc tym, którzy mogą naszym zdaniem uzyskać lepsze wyniki, ale bez naszego zaangażowania i interwencji nie będzie to możliwe.
Korzyści ze stosowania obserwacji wybranych uczniów:
- poprawa i wsparcie wybranych uczniów w procesie uczenia się
- poprawa nauczania i uczenia się całej klasy
- ścisła współpraca nauczycieli uczących w tej samej klasie.
Efekty stosowania praktyki obserwacja wybranych uczniów:
- postęp w osiągnięciach uczniów i informacje, z czego konkretnie on wynika
- konkretne informacje na temat koniecznych zmian w warsztacie pracy
- efektywny dialog z uczniem, który wpływa na poprawę relacji
- uczenie się uczniów jest w centrum uwagi nauczycieli
- współpraca nauczycieli, rozmowy i planowanie koncentruje się wokół efektywnego nauczania.