Zapraszamy do udziału w akcji „Szkoła na Dobrej” w której zachęcamy uczniów i uczennice wraz z nauczycielami i nauczycielkami do wspólnego przyglądania się swojej szkole. Namawiamy do rzeczowych rozmów, tworzenia planów i wdrażania w szkolną rzeczywistość zmian, mających służyć poprawie relacji i tworzeniu wszystkim lepszych warunków do uczenia się .
W “Przewodniku szkoły na Dobrej”, który powstał jako dodatek do książki “Szkoła na Dobrej” Joanny Olech, wydanej w serii Czytam Sobie (wyd. Harper Collins) przedstawiamy Wam dziewięć wyzwań, opisanych hasztagami, z którymi na co dzień mierzycie się w swoich szkołach. Do każdego proponujemy inspiracje i dobre praktyki oraz kartkę z kalendarza, która może być dobrym wstępem do rozpoczęcia dyskusji i podjęcia działania w każdym z tych obszarów.
Zapoznajcie się z każdym z nich i poddajcie wspólnej refleksji w gronie uczniów, nauczycieli, innych pracowników szkoły oraz rodziców. Pracując w grupach, w parach, w zespołach spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Zastanówcie się nad mikro działaniem w waszej szkole, które w danym obszarze rozwiązałoby opisane problemy. Na końcu dołączamy wzory petycji i podania, jakie możecie wystosować do dyrekcji szkoły, w celu przeprowadzenia zmiany i realizacji waszego pomysłu.
- Akcja skierowana jest do uczniów i uczennic ze szkół podstawowych.
- Zgłoszenia za pomocą formularza rekrutacyjnego dokonuje nauczyciel, wychowawca klasy, opiekun wolontariatu / samorządu szkolnego, wychowawca świetlicy, bibliotekarz, pedagog szkolny, lub inna osoba dorosła pod przewodnictwem której, zespół uczniów i uczennic będzie realizował projekt.
- Do stu wybranych szkół wyślemy pakiety z książkami „Szkoła na Dobrej” Joanny Olech oraz zestawy gadżetów od wydawcy. Decyduje kolejność zgłoszeń i poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy.
- Szkoła dostanie dostęp do materiałów do pobrania w pdf. – scenariuszy zajęć, Przewodnika „Szkoły na Dobrej”
- Zespół uczniowski wraz z opiekunem powinien zrealizować w swojej szkole co najmniej jeden z dziewięciu wyzwań (lub wszystkie) przedstawionych w materiałach dodatkowych pt. “Przewodnik Szkoły na Dobrej”
- Po zrealizowaniu projektu, najpóźniej do dnia 10.06.2021 roku, opiekun zobowiązany jest do przesłania na adres mailowy: szkolanadobrej@ceo.
org.pl relacji z realizacji działania, zawierającego:
- nazwa i adres szkoły
- zespół projektowy wraz z opiekunem w składzie – imiona i nazwiska, wiek, klasa
- # z nazwą wyzwania / wielu wyzwań nad którym/i zespół pracował
- opis działania, przebieg prac, wypracowane efekty
- zdjęcia
- podpisane zgody na wykorzystanie wizerunku (jeśli na zdjęciach będą twarze uczniów i uczennic)
7. Po zakończonej akcji szkoła i uczestnicy otrzymują zaświadczenie udziału w akcji „Szkoła na Dobrej”
Na zgłoszenia czekamy do 29 października 2021. Z zakwalifikowanymi szkołami skontaktujemy się mailowo.
Zapraszamy!