c_id10

Czy przestrzeń w Waszej szkoły pomaga się uczyć?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 25.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Bibliotekarze

Opis materiału

Materiał zawiera prostą listę pytań, która pomoże Wam sprawdzić, na ile przestrzeń edukacyjna Waszej szkoły odpowiada na potrzeby uczennic i uczniów oraz nauczycielek i nauczycieli. Dzięki niej będziecie mogli także ocenić, w jakim stopniu jesteście przygotowani, aby takie zmiany wdrażać. Lista jest punktem wyjścia do diagnozy sytuacji, a także przyjrzenia się, jakie obszary działają dobrze, a nad którymi warto popracować. Warto listę wykorzystać np. do:

  1. szkolnej lub klasowej debaty,
  2. pracy metodą profilu szkoły,
  3. spotkania grupy fokusowej,
  4. dyskusji samorządu uczniowskiego i/lub rady pedagogicznej, a nawet rady szkoły czy rady rodziców.

Listę można wykorzystać jako ankietę online (np. Google forms) lub na papierze dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Można ją skrócić lub wydłużyć o dodatkowe pytania, np. dopytując o stołówkę, bibliotekę szkolną, szatnię lub inne konkretne pomieszczenia i problemy. Wnioski z rozmów lub analizy ankiet należy wspólnie omówić, by lepiej zaplanować dalsze zmiany edukacyjnej przestrzeni szkoły. Tabela z pytaniami i zagadnieniami jest zaledwie podstawą, która może, a nawet powinna być zmieniana, w zależności od potrzeb szkoły.

Pobierz materiał

Czy przestrzeń w Waszej szkoły pomaga się uczyć?

format: pdf

wielkość: 235,46 KB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY