Czy przestrzeń w Waszej szkoły pomaga się uczyć?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 25.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Bibliotekarze

Opis materiału

Materiał zawiera prostą listę pytań, która pomoże Wam sprawdzić, na ile przestrzeń edukacyjna Waszej szkoły odpowiada na potrzeby uczennic i uczniów oraz nauczycielek i nauczycieli. Dzięki niej będziecie mogli także ocenić, w jakim stopniu jesteście przygotowani, aby takie zmiany wdrażać. Lista jest punktem wyjścia do diagnozy sytuacji, a także przyjrzenia się, jakie obszary działają dobrze, a nad którymi warto popracować. Warto listę wykorzystać np. do:

  1. szkolnej lub klasowej debaty,
  2. pracy metodą profilu szkoły,
  3. spotkania grupy fokusowej,
  4. dyskusji samorządu uczniowskiego i/lub rady pedagogicznej, a nawet rady szkoły czy rady rodziców.

Listę można wykorzystać jako ankietę online (np. Google forms) lub na papierze dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Można ją skrócić lub wydłużyć o dodatkowe pytania, np. dopytując o stołówkę, bibliotekę szkolną, szatnię lub inne konkretne pomieszczenia i problemy. Wnioski z rozmów lub analizy ankiet należy wspólnie omówić, by lepiej zaplanować dalsze zmiany edukacyjnej przestrzeni szkoły. Tabela z pytaniami i zagadnieniami jest zaledwie podstawą, która może, a nawet powinna być zmieniana, w zależności od potrzeb szkoły.

Pobierz materiał

Czy przestrzeń w Waszej szkoły pomaga się uczyć?

format: pdf

wielkość: 235,46 KB

Pobierz

Podobne materiały

Podcast

Jak budować relację partnerską w klasie?

W podcaście Dorota Stępniak - nauczycielka z 27-letnim stażem pracy opowiada jak w praktyce budować relacje partnerskie
Zobacz
Publikacja

Relationships in a Project – Handbook and Exercises

Two publications will help with working on the group process in collaboration with students.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

The future of the world is in your...

Jak sprawić, by ludzie zaczęli działać i uwierzyli, że chroniąc naszą planetę, mogą zmienić swoje życie ?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Chłopak-dziewczyna: równy intelekt

Scenariusz ma na celu zachęcanie dziewcząt do podejmowania wyzwań w ramach nauki przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Globalne domino. Ćwiczenie

Ćwiczenie ma za zadanie przybliżyć uczniom i uczennicom sylwetki kobiet i mężczyzn działających na rzecz Celów Zrównoważonego
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium Na rzecz sprawiedliwszego świata

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o Celach Zrównoważonego Rozwoju.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Sprawdzone ćwiczenia na zakończenie roku szkolnego

Te ćwiczenia pomogą Ci w integracji klasy, podsumowaniu roku szkolnego, rozwijaniu kreatywności uczennic i uczniów i budowaniu
Zobacz
Publikacja

Raport z badań: Młodzież na rzecz globalnych wyzwań...

Raport bada świadomość i postawy młodzieży wobec najważniejszych globalnych wyzwań, jak klimat czy obecność uchodźców w Polsce.
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne sytuacje w klasie, w której są uczniowie...

Uciekający przed wojną w Ukrainie młodzi ludzie najczęściej dołączają do już istniejących klas. Ich bagaż doświadczeń i
Zobacz
Film lub webinarium

Nauczyciel odporny na kryzys – o budowaniu rezyliencji

W związku z kryzysami, których obecnie doświadczamy, zapytaliśmy nauczycieli i nauczycielki o ich potrzeby.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozwijać w uczniach chęć i umiejętność samodzielnego...

Umiejętność samodzielnego uczenia się to naprawdę podstawowy zasób potrzebny młodym ludziom zarówno w szkole, jak i poza
Zobacz
Film lub webinarium

Jak radzić sobie z konfliktem w klasie?

W każdej klasie zachodzi proces grupowy. Ma on swoje etapy, tak naturalne jak pory roku w przyrodzie.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY