Jak angażować uczniów i uczennice w życie szkoły?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Wychowawcy

Opis materiału

Webinarium w ramach programu „Wychowanie to podstawa”. W gronie ekspertek i ekspertów zaangażowanych w sprawy szkolne zastanawialiśmy się m. in. nad tym:
– jaką wychowawczą rolę może pełnić samorządność uczniowska,
– jak mądrze oddawać decyzje w ręce uczennic i uczniów,
– jak nie utknąć w rutynowych działaniach, które właściwie nie wiadomo czemu i komu służą,
– gdzie szukać wsparcia dla swoich działań.
Prezentujemy Wam także przykładowe materiały z kolejnego rozdziału naszej publikacji dla wychowawców i wychowawczyń!
Prelegenci: Marta Florkiewicz-Borkowska i Michał Tragarz.

———
Projekt “Wychowanie to podstawa” korzysta z dofinansowania o wartości 109 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.
 
Celem projektu “Wychowanie to podstawa” jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań edukacyjnych.

Pobierz materiał

Prezentacja do webinarium "Jak angażować uczniów i uczennice w życie szkoły?"

format: pdf

wielkość: 1,25 MB

Pobierz

Podobne materiały

Materiał graficzny

Czy nasze działanie ma sens? Segregacja odpadów a...

Zobacz
Materiał graficzny

Czy nasze działanie ma sens? Smog a zmiana...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Detektyw Bruno” – materiały edukacyjne do filmu

Materiały edukacyjne do zrealizowania filmie "Detektyw Bruno" z zakresu edukacji varsavianistycznej i kulturowej.
Zobacz
Artykuł

Zestaw tekstów merytorycznych o migracjach

Proponowane teksty merytoryczne w zakresie migracji i ich globalnych współzależności mogą stanowić wsparcie dla nauczyciela i nauczycielki
Zobacz
Artykuł

Komiks na lekcji – dobre praktyki

Czy zdarzyło się wam usłyszeć od ucznia lub uczennicy, że nie czyta książek? Na pewno! Jeśli jednak
Zobacz
Gra Edukacyjna

Jak radzić sobie z błędem? – obłędna przesyłka

Celem gry jest rozwój umiejętności komunikowania o pomysłce i refleksja nad rolą błędu w procesie uczenia.
Zobacz
Film lub webinarium

Decyzje dyrektora dot. uczniów z Ukrainy. Czym sie...

Podczas webinarium skierowanego do dyrektorek i dyrektorów szkół przyjrzeliśmy się temu, jak dyrektorzy szkół współpracują z organem
Zobacz
Artykuł

Scenariusze zajęć o zmianie klimatu

Zapraszamy do zapoznania się i korzystania z naszych scenariuszy zajęć poruszających tematy związane ze zmianą klimatu!
Zobacz
Publikacja

Playbook: Wzywamy marki, instytucje i korporacje #Dotablicy

W ramach naszej kampanii społecznej wzywamy marki, instytucje i korporacje #DoTablicy! Dołączcie do nas i zadawajcie firmom
Zobacz
Film lub webinarium

Skuteczna praca szkoły, gdy w klasach są uczniowie...

Webinarium dla dyrektorek i dyrektorów szkół o tym, jak tworzyć całościowe podejście do pracy z uczniami z
Zobacz
Publikacja

Aspekty prawne i dobre praktyki przyjmowania do szkół...

Stworzyliśmy ten niezbędnik, wsłuchując się w trudności i wątpliwości, które mają współpracujący z nami dyrektorzy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Świadomie działamy na rzecz klimatu

W trakcie lekcji uczniowie i uczennice dowiedzą się, w jaki sposób ich koledzy i koleżanki działają na rzecz
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY