c_id10

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Informacje o materiale

Autor/-ka: Magdalena Wegner

Data dodania: 26.01.2024

Grupa docelowa: Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Nauczyciele świetlicy, Dyrektorzy

Artykuł

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celu
przedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich powstania i metodologii stosowania oraz określenie szans i wyzwań przy wprowadzaniu tego podejścia do szkół.

Kręgi Naprawcze powstały w latach 90. XX wieku. Dominic Barter (twórca tego podejścia), obserwując sytuację w favelach w Rio de Janeiro w Brazylii, zaczął podejmować działania mające na celu
zmianę podejścia do konfliktów społecznych. Wspólnie z lokalną społecznością opracował system, który pozwolił na rozwiązywanie konfliktów inaczej niż przez brutalne kary czy groźby, uwzględniając całą społeczność dotkniętą konfliktem.
System ten bazuje na idei sprawiedliwości naprawczej i podstawowych założeniach Porozumienia
bez Przemocy. Później został nazwany Kręgami Naprawczymi i miał na celu nie tylko
uwzględnienie racji stron konfliktu, ale także stopniową odbudowę więzi społecznych.

Pobierz materiał

Magdalena Wegner, Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

format: pdf

wielkość: 348,95 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY