09/11/2021
Zapraszamy serdecznie na coroczną, bezpłatną konferencję programu „Szkoła ucząca się” – „Pomagaj (się) uczyć! Od informacji zwrotnej do głębokiego uczenia się”, podczas której przyjrzymy się kluczowym warunkom głębokiego uczenia się. Będziemy dzielić się szkolnymi praktykami informacji zwrotnej będącej sednem oceniania kształtującego i jednocześnie wspierającym komunikatem przekazującym spostrzeżenia na temat dotychczasowych osiągnięć uczniów i uczennic.
Kliknij, aby przejść do transmisji konferencji
Konferencja Pomagaj (się) uczyć! Od informacji zwrotnej do głębokiego uczenia się to otwarte wydarzenie programu „Szkoła ucząca się” skierowane do nauczycielek i nauczycieli wszystkich poziomów szkół oraz edukatorów i edukatorek. Zapraszamy na nią także dyrektorów i dyrektorki.
“Nauczanie dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, dla jeszcze innych – rutyna. Prawdziwe uczenie się tymczasem zachodzi wyłącznie w głowie ucznia” (A. Pacewicz, S. Żmijewska-Kwiręg). Tocząca się od kilkunastu lat gorąca dyskusja dotycząca tego, jak uczyć mądrzej, głębiej i w sposób bardziej trwały, skłania do refleksji, co i w jakim celu robimy z uczniami, gdzie się kończy rola nauczyciela, a zaczyna – ucznia i uczennicy lub całej klasy, co sprzyja, a co hamuje głębokie uczenie się uczniów i uczennic.
Podczas tegorocznej konferencji przyjrzymy się kluczowym warunkom głębokiego uczenia się. Będziemy dzielić się szkolnymi praktykami informacji zwrotnej będącej sednem oceniania kształtującego i jednocześnie wspierającym komunikatem przekazującym spostrzeżenia na temat dotychczasowych osiągnięć uczniów i uczennic.
Aby w szkole mogła rozwijać się kultura informacji zwrotnej możemy – jako nauczyciele, ale też jako społeczność szkolna – zadbać o inne czynniki, które wspomagają uczenie się każdego ucznia i każdej uczennicy. Dlatego obok informacji zwrotnej praktycy i praktyczki opowiedzą o tym:
- jaką rolę w procesie uczenia się odgrywa regulacja i samoregulacja emocji
- w jaki sposób przestrzeń szkoły może wspierać kulturę informacji zwrotnej, ale też uczenie się.
Obok spotkania panelowego z praktyczkami i praktykami i wystąpień eksperckich uczestnicy i uczestniczki konferencji będą mieć możliwość udziału w bezpłatnych warsztatach prowadzonych przez ekspertki oraz liderki i asystentki szkół w Całościowym rozwoju szkoły.
Zarejestrowani uczestnicy i uczestniczki otrzymają:
- pierwszeństwo uczestniczenia w towarzyszących konferencji warsztatach
- materiały eksperckie w wersji elektronicznej
- zaświadczenia o udziale w konferencji (i warsztatach)
- rabat na nową w ofercie Wydawnictwa CEO publikację “Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić w klasie?”
Zapraszamy serdecznie do udziału! Konferencja jest bezpłatna i odbędzie się w formie hybrydowej.
KIEDY?
Część konferencyjna (panel i wystąpienia eksperckie): 24 listopada 2021, godz. 16:00 – 18:30.
Część warsztatowa (cztery warsztaty do wyboru): 30 listopada – 2 grudnia 2021
GDZIE?
Osoby z Warszawy i okolic zapraszamy do udziału stacjonarnego: Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50, Warszawa (liczba miejsc ograniczona). Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do śledzenia transmisji na platformie Zoom (zarejestrowane osoby otrzymają link).
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W KONFERENCJI?
Aby wziąć udział w konferencji należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
RAMOWY PROGRAM WYDARZENIA (szczegółowy program pojawi się już wkrótce)
Panel dyskusyjny
Praktycy i praktyczki podzielą się swoim doświadczeniem na temat stosowania informacji zwrotnej, świadomości regulacji i samoregulacji emocji u uczniów i uczennic oraz na temat wspierającej roli przestrzeni szkoły.
Panel moderować będzie Sylwia Żmijewska-Kwiręg, członkini zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej i szefowa działu „Szkoła ucząca się”, a jej gościniami i gościem będą:
- Wiesława Mitulska – nauczycielka klas 1-3 w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej, specjalistka od edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen i podręczników według autorskiego programu „Ruch, zabawa, nauka”. Współpracuje z CEO jako ekspertka i mentorka w Nauczycielskiej Akademii Internetowej.
- Łukasz Tupacz – współpracownik Centrum Badań nad Dydaktyką Języka i Literatury oraz Szkoły Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców WNH UKSW. Prowadzi autorskie zajęcia z metodyki nauczania literatury i języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych oraz zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji polonistycznej. Pełni rolę lidera w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
- Agnieszka Stążka-Gawrysiak – trenerka Akademii Pozytywnej Terapii Kryzysu i promotorka podejścia Self-Reg; prowadzi szkolenia w obszarze stresu i kryzysu. Prowadzi blog DyleMatki.pl, autorka książek o samoregulacji dla dzieci i dorosłych z serii “Self-Regulation”.
- Izabela Knul – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Łasku, która uczestniczy w programie CEO Szkoła dla Innowatora.
Wystąpienia eksperckie
- Joanna Berdzik – ekspertka edukacyjna z zakresu organizacji pracy szkoły, nadzoru pedagogicznego i systemu doskonalenia nauczycieli. Była nauczycielka, dyrektorka szkoły. Od stycznia 2012 roku do listopada 2015 roku pełniła funkcję wiceministra edukacji (podsekretarza stanu) w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Dyrektorka Akademii Dobrej Edukacji w Jabłonnie. Pracowała w zespole Szkoły uczącej się, jako dyrektorka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty.
- Zofia Przystup – nauczycielka języka polskiego, historii, wosu w Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie, terapeutka pedagogiczna, trenerka kompetencji, Prowadzi bloga okiemipiorembelferki.pl
- Mariola Kędzierska – nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie, trenerka myślenia krytycznego. Miłośniczka oceniania kształtującego, wielbicielka myślenia wizualnego. Prowadzi bloga nieidealnapolonistka.eu. Pełni rolę liderki w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
Warsztaty towarzyszące konferencji
- 30 listopada | godz. 17:00 – 19:00 | warsztat stacjonarny w Warszawie: Jak sprawić, aby uczniowie chcieli się uczyć? | prowadzenie: Katarzyna Pijanowska
- 1 grudnia | godz. 17:00 – 19:00 | warsztat online na platformie Zoom: Informacja zwrotna, która buduje sprawczość i pomaga się uczyć| prowadzenie: Małgorzata Ostrowska, Magdalena Grzeszkiewicz – Brzęcka
- 2 grudnia | godz. 18:00 – 20:00 | warsztat online na platformie Zoom: Poszukując jednorożca, czyli o motywowaniu uczennic i uczniów| prowadzenie: Janina Stojak
- 2 grudnia | godz. 18:00 – 20:00 | warsztat online na platformie Zoom: Jak uczyć uczenia się (warsztat dla edukacji wczesnoszkolnej) | prowadzenie: Wiesława Mitulska, Urszula Pieczonka
Warsztaty poprowadzą liderki, ekspertki i trenerki „Szkoły uczącej się”.