Konferencja Pomagaj (się) uczyć!

Aktualność

Zapraszamy serdecznie na coroczną, bezpłatną konferencję programu „Szkoła ucząca się” – „Pomagaj (się) uczyć! Od informacji zwrotnej do głębokiego uczenia się”, podczas której przyjrzymy się kluczowym warunkom głębokiego uczenia się. Będziemy dzielić się szkolnymi praktykami informacji zwrotnej będącej sednem oceniania kształtującego i jednocześnie wspierającym komunikatem przekazującym spostrzeżenia na temat dotychczasowych osiągnięć uczniów i uczennic.

Kliknij, aby przejść do transmisji konferencji

Konferencja Pomagaj (się) uczyć! Od informacji zwrotnej do głębokiego uczenia się to otwarte wydarzenie programu „Szkoła ucząca się” skierowane do nauczycielek i nauczycieli wszystkich poziomów szkół oraz edukatorów i edukatorek. Zapraszamy na nią także dyrektorów i dyrektorki. 

“Nauczanie dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, dla jeszcze innych – rutyna. Prawdziwe uczenie się tymczasem zachodzi wyłącznie w głowie ucznia” (A. Pacewicz, S. Żmijewska-Kwiręg). Tocząca się od kilkunastu lat gorąca dyskusja dotycząca tego, jak uczyć mądrzej, głębiej i w sposób bardziej trwały, skłania do refleksji, co i w jakim celu robimy z uczniami, gdzie się kończy rola nauczyciela, a zaczyna – ucznia i uczennicy lub całej klasy, co sprzyja, a co hamuje głębokie uczenie się uczniów i uczennic.
Podczas tegorocznej konferencji przyjrzymy się kluczowym warunkom głębokiego uczenia się. Będziemy dzielić się szkolnymi praktykami informacji zwrotnej będącej sednem oceniania kształtującego i jednocześnie wspierającym komunikatem przekazującym spostrzeżenia na temat dotychczasowych osiągnięć uczniów i uczennic.
Aby w szkole mogła rozwijać się kultura informacji zwrotnej możemy –  jako nauczyciele, ale też jako społeczność szkolna –  zadbać o inne czynniki, które wspomagają uczenie się każdego ucznia i każdej uczennicy. Dlatego obok informacji zwrotnej praktycy i praktyczki opowiedzą o tym:
  • jaką rolę w procesie uczenia się odgrywa regulacja i samoregulacja emocji​​
  • w jaki sposób przestrzeń szkoły może wspierać kulturę informacji zwrotnej, ale też uczenie się.

Obok spotkania panelowego z praktyczkami i praktykami i wystąpień eksperckich uczestnicy i uczestniczki konferencji będą mieć możliwość udziału w bezpłatnych warsztatach prowadzonych przez ekspertki oraz liderki i asystentki szkół w Całościowym rozwoju szkoły.

Zarejestrowani uczestnicy i uczestniczki otrzymają:
  •  pierwszeństwo uczestniczenia w towarzyszących konferencji warsztatach
  •  materiały eksperckie w wersji elektronicznej
  •  zaświadczenia o udziale w konferencji (i warsztatach)
  •  rabat na nową w ofercie Wydawnictwa CEO publikację “Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić w klasie?”
Zapraszamy serdecznie do udziału! Konferencja jest bezpłatna i odbędzie się w formie hybrydowej.
KIEDY?
Część konferencyjna (panel i wystąpienia eksperckie): 24 listopada 2021, godz. 16:00 – 18:30.
Część warsztatowa (cztery warsztaty do wyboru): 30 listopada – 2 grudnia 2021
GDZIE?
Osoby z Warszawy i okolic zapraszamy do udziału stacjonarnego: Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50, Warszawa (liczba miejsc ograniczona). Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do śledzenia  transmisji na platformie Zoom (zarejestrowane osoby otrzymają link).
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W KONFERENCJI?
Aby wziąć udział w konferencji należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
RAMOWY PROGRAM WYDARZENIA (szczegółowy program pojawi się już wkrótce)
Panel dyskusyjny
Praktycy i praktyczki podzielą się swoim doświadczeniem na temat stosowania informacji zwrotnej, świadomości regulacji i samoregulacji emocji u uczniów i uczennic oraz na temat wspierającej roli przestrzeni szkoły.
Panel moderować będzie Sylwia Żmijewska-Kwiręg, członkini zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej i szefowa działu „Szkoła ucząca się”, a jej gościniami i gościem będą:
  • Wiesława Mitulska – nauczycielka klas 1-3 w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej, specjalistka od edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen i podręczników według autorskiego programu „Ruch, zabawa, nauka”. Współpracuje z CEO jako ekspertka i mentorka w Nauczycielskiej Akademii Internetowej.
  • Łukasz Tupacz – współpracownik Centrum Badań nad Dydaktyką Języka i Literatury oraz Szkoły Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców WNH UKSW. Prowadzi autorskie zajęcia z metodyki nauczania literatury i języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych oraz zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji polonistycznej. Pełni rolę lidera w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
  • Agnieszka Stążka-Gawrysiak – trenerka Akademii Pozytywnej Terapii Kryzysu i promotorka podejścia Self-Reg; prowadzi szkolenia w obszarze stresu i kryzysu. Prowadzi blog DyleMatki.pl, autorka książek o samoregulacji dla dzieci i dorosłych z serii “Self-Regulation”.
  • Izabela Knul – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Łasku, która uczestniczy w programie CEO Szkoła dla Innowatora.
Wystąpienia eksperckie
  • Joanna Berdzik – ekspertka edukacyjna z zakresu organizacji pracy szkoły, nadzoru pedagogicznego i systemu doskonalenia nauczycieli. Była nauczycielka, dyrektorka szkoły. Od ​stycznia 2012 roku do listopada 2015 roku pełniła funkcję wiceministra edukacji (podsekretarza stanu) w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Dyrektorka Akademii Dobrej Edukacji w Jabłonnie. Pracowała w zespole Szkoły uczącej się, jako dyrektorka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty.
  • Zofia Przystup – nauczycielka języka polskiego, historii, wosu w Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie, terapeutka pedagogiczna, trenerka kompetencji, Prowadzi bloga okiemipiorembelferki.pl
  • Mariola Kędzierska – nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie, trenerka myślenia krytycznego. Miłośniczka oceniania kształtującego, wielbicielka myślenia wizualnego. Prowadzi bloga nieidealnapolonistka.eu. Pełni rolę liderki w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
Warsztaty towarzyszące konferencji
  • 30 listopada | godz. 17:00 – 19:00 | warsztat stacjonarny w Warszawie: Jak sprawić, aby uczniowie chcieli się uczyć? | prowadzenie: Katarzyna Pijanowska
  • 1 grudnia | godz. 17:00 – 19:00       | warsztat online na platformie Zoom: Informacja zwrotna, która buduje sprawczość i pomaga się uczyć| prowadzenie: Małgorzata Ostrowska, Magdalena Grzeszkiewicz – Brzęcka
  • 2 grudnia | godz. 18:00 – 20:00     | warsztat online na platformie Zoom: Poszukując jednorożca, czyli o motywowaniu uczennic i uczniów| prowadzenie: Janina Stojak
  • 2 grudnia | godz. 18:00 – 20:00     | warsztat online na platformie Zoom: Jak uczyć uczenia się (warsztat dla edukacji wczesnoszkolnej) | prowadzenie: Wiesława Mitulska, Urszula Pieczonka
Warsztaty poprowadzą liderki, ekspertki i trenerki „Szkoły uczącej się”.

Inne aktualności

Aktualności

Szkoła ucząca się
Dzień (dla) Nauczyciela. Uczę – mam wpływ
Weź udział w konferencji Dzień (dla) nauczyciela, 8 października w Warszawie lub online, a znów poczujesz, że Twoja praca w szkole ma sens.
czytaj więcej»
Inne
Letnia Szkoła Dyrektorów – edycja otwarta
Letnia Szkoła Dyrektorów to wydarzenie, które dostarczy Wam wiedzy, narzędzi i inspiracji potrzebnych do budowania silnej społeczności szkolnej i zaangażowanego zespołu nauczycieli. ZAPISZ SIĘ, ABY WZIĄĆ UDZIAŁ Na naszej konferencji:...
czytaj więcej»
Szkoła ucząca się
Co nowego w Szkole uczącej się?
W programie "Szkoła ucząca się"  wiosną  wiele się dzieję. Finalizują się kursy internetowe, trwają warsztaty dla rad pedagogicznych. Spotykamy się na konferencjach inaugurujących lub kończących Całościowy rozwój szkoły, a także...
czytaj więcej»
Inne
Weź udział w akcji „Szkoła na Dobrej”
Zapraszamy do udziału w akcji "Szkoła na Dobrej" w której zachęcamy uczniów i uczennice wraz z nauczycielami i nauczycielkami do wspólnego przyglądania się swojej szkole. Namawiamy do rzeczowych rozmów, tworzenia planów i wdrażania w...
czytaj więcej»
Odporna szkoła
Cykl “Odporna szkoła” – wsparcie szkoły
Poprzez cykliczne webinaria odpowiadamy na wyzwania, z którymi edukacja mierzy się w czasie pandemii. Proponujemy w nim praktyczne rozwiązania, które wspierają zarówno nauczycielki i nauczycieli, jak i dyrektorów i dyrektorki...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań