Szkoła jest dobra, gdy fajnie się bawię na lekcji, uczę się i dużo wiem.
Ważne w szkole jest prawo do błędu i szanowanie czasu. Lubię pracę w zespole i to, że możemy poruszać się po klasie i czytać w dowolnym miejscu.’
Nauczyciel, który daje ciekawe lekcje. Nasze projekty. Lubię, gdy są doświadczenia.
Stwarzanie warunków i przestrzeni do samodzielnego uczenia się w relacji ze środowiskiem. Docenianie a nie ocenianie. Wykorzystanie błędów jako początku „nowego”. Wykorzystanie pasji, zapałów i talentów uczniów. Towarzyszenie uczniowi, wspieranie go. Organizowanie zajęć pobudzających wewnętrzna motywację. Kształtowanie kompetencji przygotowujących do życia.
Dobry kontakt z dziećmi, stosowanie ciekawych, aktywizujących metod przekazywanie wiedzy.W czasie zajęć atmosfera musi być radosna, przyjemna, dzieci powinny chętnie uczestniczyć w zajęciach. Oczywiście wychowawca musi być lubiany i ważny dla uczniów.
Edukacja wczesnoszkolna powinna wspierać ucznia w jego pierwszych krokach poważniejszej nauki. Zamiast skupiać się na podstawie programowej i ocenach, powinna skupiać się na uczniu, na jego potrzebach i jego rozwoju oraz na relacjach.
Nauczyciel powinien za pomocą np. ciekawych doświadczeń, zadań edukacyjnych, projektów edukacyjnych, prac plastycznych, przykładów z literatury, itp. pokazywać dzieciom, jak można w ciekawy sposób się uczyć i sprawdzać swoje własne postępy w nauce. Nauczyciel powinien pełnić rolę przewodnika, opiekuna i przyjaciela ucznia.