Dyrektor jako lider zmiany
Liderem każdej zmiany w szkole jest dyrektor – pomagamy rozwijać kompetencje przywódcze, wzmacniamy w planowaniu doskonalenia nauczycieli oraz realizacji nadzoru pedagogicznego. Tworzymy wspierającą się wspólnotę dyrektorów i dyrektorek.
Jakie formy wsparcia oferujemy?
- Otwarte webinaria, wykłady online, konferencje tematyczne.
- Szkolenia i konferencje ogólnopolskie, które są okazją do rozwoju, ale także sieciowania się z innymi.
- Możliwość systematycznej pracy w małych grupach koleżeńskich, która umożliwia wzajemne wspieranie się i dzielenie się swoimi praktykami.
- Studia podyplomowe dla dyrektorów i wicedyrektorów, rozwijające kompetencje przywództwa edukacyjnego.
Co zyskuje dyrektor?
- Nowe sposoby na wzmocnienie koncentracji społeczności szkolnej na doskonaleniu nauczania i narzędzia mogą w tym pomóc.
- Nowe sposoby na całościowe i rozwojowe planowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli (wewnętrznego i zewnętrznego) oraz prowadzenie nadzoru pedagogicznego rozumianego jako wspieranie nauczycieli w procesach nauczania.
- Wzmocnione kompetencje pomagające wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania.
- Wiedzę o polskich i zagranicznych praktykach wpływania na uczenie się wszystkich uczniów i uczennice.
- Okazję do uczenia się i współpracy w małych grupach, które wspólnie gromadzą doświadczenia i doskonalą warsztat pracy.
- Okazję do refleksji nad swoim przywództwem w szkole, wzmocnienia lub zmiany swój własnego stylu przywództwa.
- Uczestnictwo we wsparciu wzmacnia poczucie sensu pracy dyrektora i przeciwdziała wypaleniu zawodowemu.
- Rozwój kompetencji i narzędzia do zarządzania szkołą odpowiadających unikalnym sytuacjom.
Bardzo cenię sobie możliwość wymiany doświadczeń z innymi dyrektorami, podpatrywania, inspirowania się, przegadania różnych rozwiązań. Spojrzenia na swoją szkołę w aspekcie sieci szkół w całej Polsce. Często okazuje się, że mamy te same problemy, ale niektórzy mają już wypracowane sposoby radzenia sobie z nimi. Dobrze by było, gdyby dyrektorzy mogli z takich zasobów wzajemnie czerpać. Jestem dyrektorem Szkoły dla Innowatora i takie wsparcie mam, zarówno mentalne, jak i merytoryczne, zarówno ze strony trenerów CEO, jak i moich koleżanek i kolegów dyrektorów będących w projekcie. To nieoceniona wartość tego projektu.
Agnieszka ĆwikZespół Szkół Publicznych w Kamienicy
Wszystko co się zadziało w szkole - zadziało się dzięki inspiracjom, wiedzy, kompetencjom zdobytym na początku mojej drogi - podczas Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty “Szkoły uczącej się.. Wszystko, co było później, to konsekwencja tego wyboru: moja droga doskonalenia i kierunek, w jakim podąża szkoła.
Małgorzata Sulewska Szkoła Podstawowa w Skalmierzycach
Poprzedni
Następny
Rozwój dyrektora wspierają:
- dyrektorzy-konsultanci - dyrektorzy, prowadzący własne placówki, w których przeprowadzili zmianę dot. procesów uczenia się;
- trenerzy - dyrektorzy z różnych placówek;
- eksperci - pracownicy uniwersyteccy, specjalizujący się w wybranych dziedzinach; specjaliści (psychologowie, badacze edukacyjni itp.)
Jeśli szukasz propozycji rozwoju kompetencji kadry zarządzającej (dyrektora i wicedyrektora) sprawdź aktualną ofertę wsparcia dla dyrektorów lub skontaktuj się z naszym ekspertem ds. dyrektorów (np. dyrektorzy@ceo.org.pl).